8 Probleme la motorul diesel


8 Probleme la motorul diesel  Utile

Motoarele diesel au anumite slabiciuni, asemeni tuturor lucrurilor create de mana omului. Principalele probleme la motorul diesel apar in functie de producator - fiecare tip de autovehicul are anumite puncte slabe si anumite puncte forte, iar acestea se transmit si asupra motorului, indiferent de tipul de alimentare a acestuia.

Principalele probleme la motorul diesel 

Asadar, care sunt principalele probleme la motorul diesel? Precum am mentionat deja, exista cateva defectiuni comune la motoarele diesel, insa acestea vor varia in functie de producatorul masinii si, uneori, de modelul acesteia. Iata, deci, cateva dintre cele mai frecvente probleme la motorul diesel:

  •      turbina defecta - fiind unul dintre cele mai importante elemente ale motorului, turbina este o componenta complexa, aflata in legatura cu alte piese, iar deteriorarea acesteia este asociata adesea cu infundarea unui catalizator, cu (supraalimentarea) alimentarea cu ulei de motor sau evacuarea acestuia in mod incorect sau cu filtre ce trebuie schimbate;
  •      pompa de injectie defecta cauzeaza alimentarea necorespunzatoare, ceea  ce inseamna adesea inecarea motorului in ulei sau insuficienta de combustibil;
  •      trepidatii la plecarea de pe loc - motivul este uzarea volantei cu masa dubla;
  •      fum negru excesiv, emanat la acceleratiile bruste - fumul negru este cauzat de arderea incompleta de carburant, ceea ce tradeaza defectiuni ale turbinei sau ale injectoarelor, ori poate chiar necesitatea de a schimba filtrele de aer;
  •      fum alb, cauzat de compresie redusa, contaminarea carburantului cu apa sau petrol, alimentare insuficienta a motorului cu motorina;
  •      fum albastru, ce poate fi cauzat de uzura excesiva a cilindrilor sau pistonului, de valve deteriorate, de supraalimentarea motorului cu ulei de motor etc;
  •      erori la intoarcerea cheii in contact (masina nu porneste sau nu functioneaza normal) - cauzele posibile (de la injectoare defecte si carburant insuficient la filtre infundate sau imbacsite) sunt variate si este nevoie de un control avizat;
  •      ruperea lantului de distributie la unele motoare BMW.

Particularitati ale motoarelor diesel 

Cateva dintre cele mai importante particularitati ale motoarelor diesel sunt:

  •      utilizarea de sisteme de injectie cu rampa comuna pentru alimentarea motorului cu combustibil;
  •      presiunea executata de injectoare este cuprinsa intre 1300 si 2000 de bari;
  •      injectoarele pot fi actionate cu solenoid sau cu cristal piezoelectric, prin impulsuri electrice;
  •      activitatea injectoarelor este controlata electronic cu ajutorul unui calculator;
  •      realizarea unui numar de rotatii (rot/min) mai mic decat cea a unui motor pe benzina (1750 vs 3750) (turatia Cmax);
  •      admisia aerului se face se face turbo supraalimentat (in comparatie cu cea atmosferica realizata de motoarele pe benzina).

Printre cele mai bune motoare diesel sunt BMW Turbocharged i6 (BMW seria 7), FCA EcoDiesel V6 (Jeep Grand Cherokee), Ford 5,2L DOHC V8 (Ford Shelby GT350R Mustang), GM 1,5L DOHC 4cil./120kW (‘16 Chevrolet Volt) si Nissan 3,5L DOHC V6 (‘16 Nissan Maxima). In schimb, printre cele mai proaste motoare diesel sunt cele instalate pe Kia Carnival, Hyundai Atos, Fiat Doblo si Peugeot 307. 

Comentarii

Suport Clienti

Consultantii AutoAtu va stau la dispozitie pentru identificarea pieselor potrivite!

Numar gratuit din orice retea!
Telverde: 0800 800 19
Tel :0758.236.237
Tel :021.444.77.11
Tel :021.444.77.88
: vanzari@autoatu.ro