Ai intrebari?

Ne bucuram sa-ti fim de folos!

Luni-Vineri: 9.00 - 18.00

Sambata: 9.00 - 13.00

Amortizor Auto

  • FORD
  • OPEL
  • DACIA
  • AUDI
  • BMW
  • VW
  • SKODA
  • SEAT
  • FIAT
  • IVECO
  • MERCEDES-BENZ
  • RENAULT
  • NISSAN
  • CITROEN
  • PEUGEOT
  • TOYOTA
  • CHEVROLET
  • MITSUBISHI
  • VOLVO
  • MAZDA
  • HYUNDAI
  • SUZUKI
  • ALFA ROMEO
  • MINI
  • KIA
  • HONDA
  • DAEWOO
  • ISUZU
  • JAGUAR
  • LANCIA
  • SUBARU
  • SMART
  • CHRYSLER
  • DAF
  • PORSCHE
  • ROVER
  • SAAB
  • SSANGYONG
  • LAND ROVER
  • LEXUS
  • JEEP

Alte piese auto pentru amortizor

Ce este amortizorul?

Amortizorul este un dispozitiv care absoarbe socurile si loviturile rotilor, avand rolul sa reduca oscilatiile transmise de pe suprafata drumului la caroserie.. Componenta asigura nu numai confortul, ci si siguranta deplasarii. Amortizorul este o parte importanta a sasiului,deasemenea mai are si denumirea de amortizor de socuri. Amortizoarele auto trebuie sa reduca si sa decelereze vibratiile arcurilor. Amortizoarele impreuna cu arcurile asigura legatura dintre caroserie si suspensia masinii ,roata emite de 10 ori mai multe vibratii decat caroseria si daca amortizorul nu ar exista, aceste vibratii ar fi transmise catre caroserie. Amortizorul este cel care se asigura ca pasagerii nu vor simti vibratiile rotii. In termeni tehnic, el nu este un absorbator de socuri, ci mai degraba un diminuator de vibratii.schita amortizorului auto
In teorie, amortizorul este un convertor de energie. El transforma energia cinetica de la arcuri in caldura, prin frecare cu un lichid. Aceasta transformare are loc atunci cand pistonul amortizorului se deplaseaza in sus si in jos in cilindrul umplut cu lichid. In acest timp supape plasate pe cilindru decelereaza miscarea pistonului atat de puternic incat vibratia arcului este stopata.
Tipuri de amortizoare:
A. Dupa continut:
  • Hidraulice. Uleiul este utilizat ca substanta de lucru.
  • Cu gaz. Azotul este pompat in sistem la presiune ridicata, ceea ce previne spumarea uleiului.
B. Dupa structura designului:
  • Bitubulare. Avantajul lor este simplitatea constructiei amortizorului. Dezavantajele sunt incalzirea rapida si spumarea uleiului, ceea ce degradeaza calitatea functionarii.Amortizoarele au un cilindru functional dispus in partea rezervorului. In momentul compresiei, pistonul conectat la tija se deplaseaza in jos, fortand iesirea uleiului din cilindrul functional in carcasa.Cand arcul se destinde, se produce efectul opus.
  • Monotubulare. Dezavantajele mentionate mai sus sunt absente, dar deteriorarea carcasei duce la defectarea amortizorului. Carcasa indeplineste rolul unui cilindru functional. Pistonul cu plutitor imparte amortizorul din 2 camere: azotul este pompat intr-una, iar uleiul in cealalta. Absorbtia socurilor se realizeaza ca urmare a compresiei gazului.
Din punct de vedere al constructiei exterioare, amortizoarele pot fi:
  1. Amortizor clasic - intalnit in general la puntea spate rigida sau semirigida a autoturismului, ca si la puntea fata a unor autovehicule de tip mai vechi a caror tren de rulare cuprinde brate si pivoti superioare si inferioare. Acest tip de amortizor are un rol numai in amortizarea oscilatiilor si fortele la care este suspus sunt numai axiale.
  2. Amortizor tip cartus – el este montat in interiorul unui ansamblu amortizor, numit picior McPherson, care in varianta demontabila permite schimbarea doar a cartusului, singurul care se uzeaza Amortizor tip picior McPherson – se foloseste la suspensiile tip McPherson, intalnite in general la puntea fata a autovehiculelor. Acest tip modern de suspensie simplifica constructia trenului de rulare prin eliminarea bratului si a pivotului superior, functia lor fiind preluata de amortizor si lagarul de prindere superior.amortizor de tip MacPherson
Functiile principale ale unui amortizor:
  • Controleaza miscarea arcului si a suspensiei.
  • Asigura manevrabilitate si franare consistenta.
  • Previne uzura prematura a anvelopelor.
  • Ajuta sa tina anvelopele in contact cu soseaua.
  • Pastreaza aliniamentul dinamic al rotilor.
  • Controleaza “topaitul” vehiculului, balansul lateral si fata-spate (in timpul franarii si accelerarii).
  • Asigura uzura uniforma a anvelopelor si elementelor de franare.
  • Reduce oboseala soferului.
functionare amortizorului auto
Defectiuni ale amortizoarelor:
  • deformarea componentelor;
  • scurgeri la sigiliu;
  • defectarea supapei.
Simptomele amortizoarelor defecte:
  • clatinarea caroseriei;
  • cresterea distantei de oprire;
  • vehiculul intra in viraj la o viteza mai mica;
  • ciocanit si alte sunete apar in timpul conducerii;
  • uzura inegala a pneurilor;
  • prezenta unor pete de ulei pe piesa;
  • „scufundari” ale masinii in timpul accelerarii si franarii.
amortizoarele autovehiculului

CARE SUNT CAUZELE UZURII AMORTIZOARELOR?
Deoarece sunt solicitate in mod constant in timpul rularii vehiculului, amortizoarele se uzeaza treptat. Gradul de uzura depinde de: profilul drumului, incarcatura vehiculului, stilul de conducere si kilometraj. In general, durata medie de viata a unui amortizor este de 5-6 ani sau de maxim 80.000 de km, dar este recomandat ca ele sa fie verificate o data la 20.000 de km.
Articole Amortizor
Ce trebuie sa stii despre sistemul de suspensie al masinii
Ce trebuie sa stii despre sistemul de suspensie al masinii

Rotile sunt extrem de importante pentru performanta si siguranta unui vehicul, fiind singura suprafata care asigura contactul acestuia cu solul. In acest context, se remarca rolul sistemului de suspensie, esential pentru mentinerea stabilitatii masinii.…

Care sunt riscurile unor amortizoare uzate?
Care sunt riscurile unor amortizoare uzate?

Ori de cate ori te deplasezi cu masina iti doresti sa nu intampini niciun fel de probleme. Totul trebuie sa functioneze in parametri normali, astfel incat sa fii in afara oricarui pericol. Desi sistemul de suspensie nu este considerat atat de periculos,…

Cum va dati seama ca amortizoarele masinii sunt uzate
Cum va dati seama ca amortizoarele masinii sunt uzate

Suspensia unui automobil are rolul de a amortiza socurile provocate de denivelarile drumului. Amortizoarele, impreuna cu arcurile, sunt parti importante ale suspensiilor si, dupa un anumit rulaj, trebuie verificate si, daca sunt uzate, inlocuite. Este…

DATE FIRMA

A.T.U. LEADER AUTO SRL
RO33541371
J40/10185/2014

Valea Lunga 54-56
(in incinta Cooperativa Arta Lemnului)
061508 Bucuresti

SUPORT CLIENTI

Procesare comenzi:
L-V: 8:30-18:00
S: 9:00-13:00

Tel: 021.444.77.11
E-mail: vanzari@autoatu.ro