Avantajele si dezavantajele sistemului start-stop


Avantajele si dezavantajele sistemului start-stop Utile

Sistemele “start-stop” promit sa fie urmatorul pas in evolutia autoturismelor moderne. Ele promit un consum redus al carburantului, scaderea nivelului de noxe si un condus mai confortabil. Totusi, va schimba sistemul “start-stop” modul in care conducem? Si ce efecte au acestea asupra motorului masinii? Acestea sunt lucrurile pe care ne propunem sa le tratam in acest material.

 

Avantajele sistemului “start-stop”

In principiu, sistemul “start-stop” opreste motorul cu combustie interna al masinii tale in situatia in care acesta ramane inactiv mai mult de cateva secunde. In momentul in care apesi pedala de ambreiaj pentru a cupla motorul la cutia de viteza, motorul reporneste automat. In felul acesta, soferul are parte de cel mai confortabil condus cu putinta, mai ales in orasele mari, unde traficul reprezinta o problema majora.

 

Desigur intra in discutie si economia de combustibil. In principiu, daca motorul se opreste automat dupa cateva secunde de inactivitate, economiseste combustibilul pe care l-ar fi folosit daca continua sa functioneze. De asemenea, atata vreme cat este oprit, motorul nu produce nici noxe, astfel limitand impactul autoturismelor asupra mediului. Cu toate acestea, pentru ca difirenta sa fie sesizabila este nevoie de perioade de inactivitate mai lungi de cateva secunde.

 

Dezavantajele sistemului “start-stop”

Un consum de combustibil mai redus si un grad mai mare de confort suna bine, dar care sunt efectele asupra masinii? Asa cum probabil anticipezi, un sistem start-stop va creste considerabil numarul de porniri si opriri ale motorului. De fapt, numarul acestora poate creste de pana la 10 ori pe durata unui an de zile. Acest lucru va face ca motorul sa se uzeze mai repede decat in mod normal. Pentru a contracara acest lucru, multi producatori de masini cu sistem start-stop folosesc dispozitive speciale care sa reduca impactul asupra motorului.

 

O alta problema o prezinta durata de viata a bateriei, care poate fi redusa considerabil de opririle si pornirile constante. Din aceasta cauza, masinile cu sistem start-stop folosesc baterii mult mai eficiente din punct de vedere al consumului. Unii producatori implementeaza inclusiv sisteme care incarca bateria in timpul franarii, tehnologie imprumutata de la masinile hibrid. Cu toate acestea, avand in vedere consumul ridicat de electricitate pe care il presupun masinile moderne, durata de viata a bateriei poate ramane o problema majora.

 

In ultimul rand, trebuie sa te intrebi cat de mult combustibil vei economisi de fapt folosind un sistem start-stop. Motorul se opreste dupa cateva secunde de inactivitate, sau cand scoti masina din viteza. Totusi, daca ramai stationar doar cateva secunde, cantitatea de combustibil economisita este neglijabila. Mai mult, s-ar putea ca nivelul de carburant folosit de motor in momentul pornirii sa fie mai mare decat cel economisit in timpul in care masina a fost oprita.

 

Sistemul “start-stop”, o lama cu dublu tais

Toate acestea fiind spuse, masinile cu sistem start-stop sunt cu adevarat utile in anumite circumstante, iar in altele mai putin. Pentru soferii care locuiesc in orase mari, in care ambuteiajele sunt la ordinea zilei, sistemul start-stop poate asigura un grad mult mai mare de confort si poate fi intr-adevar eficient din punct de vedere al consumului. Pe de alta parte, daca in timpul traficului masina nu stationeaza mai mult de cateva secunde, soferul nu beneficiaza de avantajele acestui sistem, dar uzura motorului ramane crescuta.

 

 

Comentarii

Suport Clienti

Consultantii AutoAtu va stau la dispozitie pentru identificarea pieselor potrivite!

Tel :0759.029.292
: vanzari@autoatu.ro