In cazul motoarelor pe benzina, aceasta informatie este transmisa calculatorului sistemului de injectie, care hotaraste care este proportia corecta a amestecului aer-combustibil. Calculatorul de injectie incearca sa mentina un amestec optim astfel incat motorul sa nu polueze, dar sa ofere si forta necesara.
O sonda Lambda defecta poate duce la deteriorarea motorului. Ea este cea care ii spune calculatorului de injectie daca amestecul aer-carburant este cel corect. Daca sonda Lambda se defecteaza, consumul de carburant poate fi mai mare decat cel normal sau motorul nu mai are forta cu care ne-a obisnuit. In urma unui asemenea dezechilibru, motorul are cel mai mult de suferit, ori din cauza depunerii de reziduuri, ori pentru ca anumite componente se vor incalzi mai mult decat este permis.
Odata cu introducerea normei de poluare Euro 5, a inceput sa fie utilizata sonda Lambda si in cazul motoarelor diesel. Aceasta furnizeaza calculatorului informatii pe baza carora este reglata cantitatea de combustibil injectata in cilindri, este deschisa sau nu supapa EGR sau este transmis semnalul care porneste faza de regenerare a filtrului de oxizi de azot, in cazul masinilor Euro 6.
Cea mai simpla modalitate de a afla unde este situata sonda Lambda in cazul motoarelor pe benzina este sa urmarim teava de esapament. Imbinarea dintre motor si sistemul de esapament se face printr-o galerie de evacuare. In acea galerie trebuie sa fie infiletata si sonda Lambda.
O masina al carei senzor Lambda este defect poate manifesta mai multe simptome. Daca sonda Lambda este arsa, atunci se va aprinde un martor la bordul masinii. O sonda Lambda care este doar murdara poate duce la o scadere a fortei motorului sau la emisii de gaze poluante vizibile.
Daca ati cautat pe Google “curatare sonda Lambda”, sigur ati gasit cateva zeci de metode. Cert este ca solutia este una temporara. Indiferent de cat de bine va fi curatata acea sonda, proprietatile metalului care protejeaza sonda propriu-zisa s-au schimbat de-a lungul timpului, devenind un magnet pentru reziduuri.
Specialistul AutoAtu este cel care poate da verdictul corect. In mod sigur el nu va face un simplu “test sonda Lambda”, ci o “diagnosticare sonda Lambda”. Diferenta de nuanta consta in seriozitatea si profesionalismul cu care fiecare abordeaza o asemenea problema complexa. Apeleaza la expertii din service-ul auto AutoAtu pentru a rezolva aceasta problema!
Se pare ca in urmatorii 10 ani, o buna parte din motoarele diesel vor functiona cu presiuni de injectie ce vor ajunge la 2000 de bari. Vor exista…
Sistemele “start-stop” promit sa fie urmatorul pas in evolutia autoturismelor moderne. Ele promit un consum redus al carburantului, scaderea…
Putin probabil ca un sofer sa se gandeasca la suspensia masinii, cu toate acestea rolul ei este crucial. Suspensia face totul pentru ca rotile…
Lasa un comentariu