Cel mai probabil nu aveti timp sa va uitati sub masina dumneavoastra cand mergeti intr-un service pentru a vedea cum arata volanta. In urmatoarele randuri va voi da cateva detalii pentru a va face o imagine. Pe scurt, volanta este un disc greu de metal cu un gol in mijloc ce permite arborelui cotit sa transmita energia de rotatie de la motor la cutia de viteze.
Pentru a intelege exact, trebuie sa detaliem scopul acestei piese grele din metal:
Pentru inceput pot presupune ca sunteti familiarizati cu principiile de baza ale motorului cu piston, sau ale celor comune in patru timpi. In mod normal, aceste motoare , mai ales daca sunt motoare de masina, sunt limitate la 4 cilindri. Dupa cum bine stiti, cand motorul cu piston produce miscarea de rotatie prin intermediul arborelui cotit, miscarea va fi oarecum iritanta, nu este neteda. Sunt puncte in care motorul acumuleaza energie si sunt alte puncte cand motorul trebuie sa piarda din energie iar scopul volantei este acela de absorbi socurile.
Simplul scop al volantei este sa uniformizeze fluctuatia asceasta de energie , iar apoi o transforma intr-o miscare de rotatie. Volanta ajunge sa indeplineasca acest scop prin acumularea excesului de energie ce trece prin folosind propria greutate. Ati observat de cat efort este nevoie pentru a incepe rotatia unui obiect greu si cat de usor este sa mentii aceasta rotatie? Iar atunci cand vrei sa opriti rotatia, este extrem de dificil. (desigur nu discutam despre frictiune aici).
In cele mai multe cazuri volanta se dezechilibreaza producand un zgomot si o trepidatie la relanti sau in treptele mici de viteza,Cele mai multe autoturisme diesel ,din cauza cuplului mare au fost echipate cu volanta cu masa dubla,fiind mult mai grea fiind dublata pentru a prelua mai bine socurile de rotatie dar fiind si mai greu de protejat stricanduse mai repede.
Cele mai cunoscute marci si modele de masini folosesc volanta cu masa dubla pentru motoarizarile diesel: Bmw seria 3,bmw seria 5,audi a6,opel astra si opel insignia
Volanta are exact acelasi comportament. Este nevoie de mai mult efort sa porneasca rotatia iar mai tarziu va acumula destula energie pentru a se roti de una singura chiar daca motorul nu se roteste atat de rapid.
Putin probabil ca un sofer sa se gandeasca la suspensia masinii, cu toate acestea rolul ei este crucial. Suspensia face totul pentru ca rotile…
Fiind sofer si proprietar de automobil, te confrunti, mai devreme sau mai tarziu, cu anumite probleme ale masinii care se pun in calea confortului…
Ce trebuie sa stii despre Kiturile de distributie cu pompa de apa de la ContiTech Atunci cand trebuie sa inlocuiesti o piesa la o masina, calitatea…
Lasa un comentariu