Cel mai probabil nu aveti timp sa va uitati sub capota masinii dumneavoastra pentru a vedea cum arata volanta. In urmatoarele randuri va voi da cateva detalii pentru a va face o imagine. Pe scurt, volanta este un disc greu de metal cu un gol in mijloc ce permite arborelui cotit sa treaca.
Pentru a intelege exact, trebuie sa detaliem scopul acestei piese grele din metal.
Pentru inceput pot presupune ca sunteti familiarizati cu principiile de baza ale motorului cu piston, sau ale celor comune in patru timpi. In mod normal, aceste motoare , mai ales daca sunt motoare de masina, sunt limitate la 4 cilindri. Dupa cum bine stiti, cand motorul cu piston produce miscarea de rotatie prin intermediul arborelui cotit, miscarea va fi oarecum iritanta, nu este neteda. Sunt puncte in care motorul acumuleaza energie si sunt alte puncte cand motorul trebuie sa piarda din energie.
Simplul scop al volantei este sa uniformizeze fluctuatia asceasta de energie , iar apoi o transforma intr-o miscare de rotatie. Volanta ajunge sa indeplineasca acest scop prin acumularea excesului de energie ce trece prin folosind propria greutate. Ati observat de cat efort este nevoie pentru a incepe rotatia unui obiect greu si cat de usor este sa mentii aceasta rotatie? Iar atunci cand vrei sa opriti rotatia, este extrem de dificil. (desigur nu discutam despre frictiune aici).
Volanta are exact acelasi comportament. Este nevoie de mai mult efort sa porneasca rotatia iar mai tarziu va acumula destula energie pentru a se roti de una singura chiar daca motorul nu se roteste atat de rapid.
Indiferent de tipul de autoturism ales, toti posesorii de masina au nevoie la un moment dat de piese auto de schimb. Trebuie stiut ca fiecare…
Te-ai saturat de aspectul obisnuit din fabrica al masinii tale. Vrei sa adaugi putin stil in infatisarea masinii tale? Unul dintre cele mai…
Ori de cate ori mergi la service din cauza unei defectiuni ajungi sa te intrebi ce tip de piese auto sa cumperi – piese originale sau piese…
Lasa un comentariu