Cele mai frecvente probleme ale instalatiei de aer conditionat

Cele mai frecvente probleme ale instalatiei de aer conditionat

Acum ca a venit vara, multi dintre noi vor incepe sa foloseasca mai des masina. Pana la urma este sezonul weekend-urilor si concediilor petrecute in aer liber. Totusi, exista un lucru care poate transforma o zi calduroasa de vara intr-un adevarat calvar: un aparat de aer conditionat defect.

 

Instalatia de aer conditionat este foarte complexa, asa ca o problema aparent simpla poate avea cauza multiple si poate implica mai multe piese. Acestea sunt cateva probleme frecvente care pot afecta instalatia de aer conditionat si simptomele lor.

 

Fluxul de aer este slab

 

Fluxul slab de aer este una dintre cele mai des intalnite probleme atuci cand vine vorba despre instalatia de aer conditionat. Cu toate acestea, fluxul constant de aer rece este asigurat de o multime de piese si toate acestea trebuie sa actioneze la capacitate maxima pentru a asigura o functionare normala a instalatiei de aer conditionat. Asadar, desi des intalnita, aceasta este si una dintre cele mai greu de diagnosticat probleme.

 

Daca observi o scadere in fluxul de aer rece produs de aerul conditionat, ar trebui sa ai in vedere urmatoarele lucruri:

  1. Circuitul aerului ar putea fi blocat de depuneri de mucegai. Acestea apar din cauza umezelii care ramane in instalatie in urma procesului de condensare. Depunerile de mucegai blocheaza trecerea aerului prin instalatie si poate produce un miros neplacut in masina.

  2. Unul dintre furtunuri s-a slabit. Aerul conditionat are multe furtunuri care conduc aerul si lichidul de racire prin instalatie. Slabirea unui singur furtun poate cauza o presiune slaba in intregul sistem si, de aici, un flux de aer slab.

  3. Ventilatorul poate fi defect. Daca ventilatia nu functioneaza corect, aerul racit nu va circula eficient si va avea presiune mica.

  4. Ar putea fi o problema cu sigiliile. La fel ca in cazul furtunurilor, instalatia de aer conditionat depinde de mai multe sigilii pentru a mentine un mediu etans. Daca unul dintre ele a suferit defectiuni, poate compromite integritatea intregului sistem.

 

Aerul conditionat nu mai raceste la fel de bine

In situatia in care observi ca aerul nu este suficient de rece, ar trebui sa mergi la mecanic cat mai repede cu putinta. Acest lucru poate face diferenta dintre o reparatie ieftina si un ascumpa. Cea mai des intalnita cauza pentru acest tip de probleme este aparitia unei scurgeri undeva in instalatia de aer conditionat. Aceste fisuri cauzeaza pierderea lichidului de racire si permit umezelii sa patrunda in instalatie. In timp, umezeala poate cauza defectiuni la nivelul mai multor piese sau poate permite aparitia mucegaiului.

 

Desi pot avea efecte devastatoare asupra intregii instalatii de aer conditionat, fisurile vor aparea mai devreme sau mai tarziu in cazul tuturor masinilor. Furtunurile si sigiliile de cauciuc isi pierd elasticitatea odata cu trecerea timpului, ceea ce le face sa se rupa.

 

Asadar,  vara aceasta stai cu onchii in patru dupa simptomele de mai sus. Daca ai observat deja una dintre aceste probleme, mergi cu masina la mecanic inainte de a se agrava si tine minte ca pe autoatu.ro gasesti piese de calitate pentru masina ta, la preturi avantajoase.

 

 

ARTICOLE ASEMANATOARE

Probleme ale casetei de directie - diagnosticare si recomandari

Probleme ale casetei de directie - diagnosticare si recomandari

  • 05.07.2016
  • 33101
  • 1

Cei mai multi oameni nu stiu mai nimic despre componentele unei masini pana cand nu ajung sa detina una, insa, ulterior, invata importanta si…

Cum sa alegi placutele de frana ca un profesionist

Cum sa alegi placutele de frana ca un profesionist

  • 24.11.2015
  • 3749
  • 0

Majoritatea oamenilor iau de bune franele si in particular, placutele de frana. Sistemul de franare al masinii tale este mult mai important…

Tot ce trebuie sa stii despre sistemul de franare

Tot ce trebuie sa stii despre sistemul de franare

  • 24.05.2016
  • 1123
  • 0

Cand vine vorba de placute frana, trebuie sa afirmam ca sunt piesele auto care sufera cel mai mult din cauza soselelor si drumurilor din Romania.…

Comentarii (0)

Acest articol nu are nici un comentariu. Fii primul care lasa un comentariu!

Lasa un comentariu

ULTIMELE ARTICOLE

Sistemul de suspensie - informatii utile pentru toti…

Sistemul de suspensie - informatii utile pentru toti…

  • 24.04.2018
  • 1187
  • 0

Putin probabil ca un sofer sa se gandeasca la suspensia masinii, cu toate acestea rolul ei este crucial. Suspensia face totul pentru ca rotile sa ramana conectate la sol, contribuie la o mai buna aderenta…

Uleiul de motor - ghid util pentru incepatori

Uleiul de motor - ghid util pentru incepatori

  • 03.04.2018
  • 1192
  • 0

Uleiul de motor joaca un rol esential pentru masina ta. Fara acesta motorul nu ar functiona, deci masina nu ar merge. Este important sa fie realizata o intretinere corespunzatoare, asadar schimbarea regulata…

Ce este cureaua de distributie si de ce trebuie schimbata

Ce este cureaua de distributie si de ce trebuie schimbata

  • 02.04.2018
  • 1832
  • 0

Ruperea curelei de distributie poate determina deteriorarea motorului masinii si de aceea trebuie sa fii precaut si sa ai in vedere recomandarile producatorului masinii tale. Odata cu numarul de kilometri…

DATE FIRMA

A.T.U. LEADER AUTO SRL
RO33541371
J40/10185/2014

Valea Lunga 54-56
(in incinta Cooperativa Arta Lemnului)
061508 Bucuresti

SUPORT CLIENTI

Procesare comenzi:
L-V: 8:30-18:00
S: 9:00-13:00

Tel: 021.444.77.11
E-mail: vanzari@autoatu.ro