Dacia Logan a fost lansata in anul 2004 la salonul auto de la Paris si a devenit aproape instantaneu un succes de piata. Promisiunea celor de la Renault a fost sa lanseze o masina care sa coste 5000 euro si abia in 2009 pe fundalul crizei economice, conducerea Dacia a lansat o noua versiune care are calandrul si barele de protectie nevopsite, jante de otel, nu are airbag pasager si nici tetiere spate (dar are ABS+AFU la capitolul siguranta), nu are servo-directie, aer conditionat, inchidere centralizata, geamuri electrice sau radio. Combinat cu reducerea oferita de stat prin programul Rabla, pretul de pornire al acestei masini era usor sub 5000.
Desi este incadrata la clasa mica, Logan-ul a castigat teren in fata competitorilor deoarece ofera un spatiu interior generos si un volum al portbagajului de 510 litri.
Motorizari Dacia Logan 1
Din 2004 pana in 2007, motorele de pe Dacia Logan au venit echipate cu motoare cu norma de poluare euro 3.
Nume |
Capacitate |
Tip |
Putere |
Cuplu |
Viteza maximă |
Consum mediu |
1.4 MPI |
1390 |
8 supape |
55 kW (75 CP) @5500 rpm |
112 Nm @3000 rpm |
162 |
6,9 |
1.6 MPI |
1598 |
8 supape |
64 kW (87 CP) @5500 rpm |
128 Nm @3000 rpm |
175 |
6,9 |
1.6 16v |
1598 |
16 supape |
77 kW (105 CP) @5750 rpm |
148 Nm @3750 rpm |
183 |
7,1 |
1.5 dCi |
1461 |
8 supape |
48 kW (65 CP) @3750rpm |
160 Nm @1900 rpm |
155 |
4.9 |
1.5 dCi |
1461 |
8 supape |
55 kW (75 CP) @4000 rpm |
160 Nm @1700 rpm |
158 |
4.9 |
1.5 dCi |
1461 |
8 supape |
66 kW (90 CP) @3750rpm |
200 Nm @1900 rpm |
163 |
4.8 |
Probleme des intalnite la Dacia Logan 1
Desi motoarele fabricate de Renault sunt recunoscute pentru fiabilitatea lor, totusi ca la orice masina, exista unele probleme mai frecvente sau des intalnite. O lista cu defectiuni frecvente la Dacia Logan a fost realizata in urma controalelor periodice realizate de DEKRA, echivalentul Registrului Auto Roman din Germania.
Principala problema pe care o are Dacia Logan 1 este aparitia prematura a ruginii. Ca sa poata tine pretul cat mai jos, cei de la Dacia folosesc tabla de calitate slaba care rugineste usor. Asta desi compania ofera garantie de 6 ani la caroserie.
Alte defectiuni raportate de soferi au fost cu uzura suspensiilor si scurgerile amortizoarelor.
Recomandarea noastra este motorizarea diesel (1,5 litri) de 85 CP sau 90 CP care are un consum mediu aprox. de 5,5 l/100 km.
Ca o concluzie, Dacia Logan 1 este o masina entry level care este potrivita pentru starea drumurilor din Romania, deoarece este ieftina de achizitionat si de intretinut dar fara prea mari pretentii de confort si sportivitate.
Suspensia unui automobil are rolul de a amortiza socurile provocate de denivelarile drumului. Amortizoarele, impreuna cu arcurile, sunt parti…
Desi numele Moll nu spune foarte multe, acest brand este extrem de performant in ceea ce priveste constructia bateriilor auto si reuseste sa…
Este normal sa spunem ca majoritatea oamenilor sunt in cautarea unei masini sigure inainte de toate. Majoritatea companiilor producatoare de…
Lasa un comentariu