Sistemul de aer conditionat al unei masini, fie el simplu sau climatronic este cel care asigura o temperatura placuta in masina, pe timpul verii. Insa, exista confuzia cum ca aerul conditionat este responsabil si de furnizarea caldurii din masina, lucru neadevarat. De aceea, vom discuta in acest articol despre rolul si modul de functionare al sistemului AC al automobilelor.
In primul rand este important de mentionat faptul ca sistemul de aer conditionat furnizeaza doar aer rece, in timp ce caldura emanata pe timpul iernii in masina provine de la lichidul de racire al motorului. Astfel, sistemul AC al masinii are un rol bine stabilit; folosind freonul.
Sistemul AC al masinii este compus din doua radiatoare, prin ale caror conducte circula agentul de racire, numit freon. Acest parcurs al freonului pe conductele ce leaga cele doua radiatoare este facilitat de puterea actionata de compresor. Astfel, tot acest circuit se realizeaza etans, continuu si extrem de rapid. In prima faza, freonul trece prin compresor unde se incalzeste, din cauza presiunii foarte mari. Mai departe, agentul de racire ajunge la condensator prin conductele despre care aminteam mai sus. Aici, cu ajutorul ventilatoarelor de langa radiator, freonul se transforma in lichid. Apoi, el circula de la radiatorul motorului pana la valva de expansiune pozitionata la radiatorul din bordul masinii, nu inainte de a fi filtrat de impuritati. Iesind din valva de racire, traseul agentului de racire continua sub forma de gaz rece, catre radiatorul care raceste efectiv temperatura din interiorul masinii.
Sistemul de aer conditionat al unei masini poate functiona automat sau manual. Cel automat, cunoscut sub numele de climatoric sau clima digitala este insa ceva mai complex si para sa aiba mai multe avantaje fata de cel manual. Ceea ce diferentiaza, de fapt, o masina ce foloseste climatronic decat una cu AC manual consta in modul in care temperatura din masina poate fi controlata si seta. In cazul unei masini dotate cu climatizare digitala, un rol important il au senzorii de temperatura, ce sunt utilizati la activarea functiei “AUTO”. In situatia in care temperatura dorita este setata manual, climatronicul va stii sa determine temperatura aerului conditionat, astfel incat sa patreze un climat optim al habitaclului.
Pentru ca temperaturile de vara sa nu iti creeze disconfort in timp ce conduci, verifica starea mecanismului de aer conditionat. Este posibil ca anumite piese auto pentru sistemul de climatizare sa nu functioneze corespunzator si sa fie nevoie de reparatii, fie de unele noi. Pentru ambele situatii, AutoAtu are solutii: poti achizitiona piesele auto necesare de pe site-ul nostru, iar apoi poti veni la service-ul nostru auto din Bucuresti pentru a le monta!
Sunt cateva lucruri foarte importante pentru o masina, kit-ul de ambreiaj este unul dintre ele. Nu conteaza daca esti un sofer obisnuit sau…
Putin probabil ca un sofer sa se gandeasca la suspensia masinii, cu toate acestea rolul ei este crucial. Suspensia face totul pentru ca rotile…
Ori de cate ori mergi la service din cauza unei defectiuni ajungi sa te intrebi ce tip de piese auto sa cumperi – piese originale sau piese…
Lasa un comentariu