De ce se strica alternatorul

De ce se strica alternatorul

In ansamblul unui autovehicul, fiecare componenta are importanta ei, insa unele trebuie schimbate periodic, altele trebuie numai reparate. Alternatorul, de exemplu, este inima masinii, facand parte din sistemul de incarcare auto, alaturi de baterie si de regulatorul de tensiune, iar cand acesta cedeaza cel mai simplu este sa fie inlocuit.

Inainte de a alege sa inlocuiti alternatorul, puteti cere sfatul profesionistilor de la service-ul nostru auto pentru a vedea daca alternatorul poate fi reparat cu un cost redus fata de cel al unui alternator nou, fara a lua in calcul mana de lucru.

Alternatorul - componente

Identificarea pieselor componente ale masinii si analiza lor sunt primele lucruri pe care posesorul unui autovehicul ar trebui sa le faca. Fiecare conducator trebuie sa cunoasca piesele principale ale unei masini si, desigur, componentele acestora.

Alternatorul este format din carcasa alternator, rulment alternator, elice racire, pinion alternator, ax, montura rulment, rotor, regulator, diode redresare curent, perii colectoare de curent, regulator voltaj, inele colectare curent.

Alternator defect simptome

Una dintre cele mai frecvente intrebari adresate de catre posesorii de autovehicule este care sunt simptomele unui alternator defect Si, chiar asa, cum afli daca s-a stricat alternatorul?

Raspunsurile mai mult sau mai putin hazlii decupate din reclame cu pac,pac,poc! nu sunt tocmai relevante. Totusi, daca alternatorul cedeaza, masina va da cateva semne evidente ce nu pot fi interpretate gresit:

- Se aprinde lumina de avertizare din bord.

- Farurile lumineaza mai slab.

- Motorul nu mai toarce, ci maraie - sunetele sunt adesea o modalitate buna de a repera daca ceva nu merge bine.

- Lucrurile nu mai arata cum ar trebui: adesea, cand alternatorul este defect, totul apare foarte clar… sub capota: poate s-a slabit vreo curea sau s-a uzat vreuna dintre componentele alternatorului. De obicei se verifica intai daca curelele sunt intinse bine, daca prezinta crapaturi sau semne de uzura.

- Miroase a incins - de cele mai multe ori, daca alternatorul este pe duca, in zona motorului se va simti miros de cauciuc incins. Daca roata de transmisie nu functioneaza corespunzator, una dintre consecinte ar fi o presiune sporita pe curele si de aici mirosul de cauciuc incins. De asemenea, un alternator defect ar putea sa se supra incalzeasca, emanand un miros specific.

- Unele mecanisme nu mai functioneaza corect: daca oricare dintre elementele care functioneaza pe baza de curent da rateuri, s-ar putea sa fie din cauza unui alternator defect; de exemplu: deschiderea sau inchiderea geamurilor,

- Masina nu mai porneste sau reactioneaza cu incetinitorul - acest lucru e fie din cauza unui alternator defect, fie din cauza bateriei. In acest caz trebuie verificata fiecare piesa in parte pentru a vedea care dintre ele este defecta. Mai multe informatii despre cum se verifica alternatorul sunt un pic mai jos.

- Cedeaza bateria - acest lucru se poate intampla fie din cauza ca durata de viata a bateriei s-a incheiat, fie din cauza ca alternatorul nu a mai putut emite suficient curent electric pentru a incarca bateria - din nou, va trebui ca ambele piese sa fie verificate pentru a vedea care dintre ele trebuie inlocuita.

Vezi mai multe alternatoare

Verificare incarcare alternator

Cum se verifica daca alternatorul functioneaza? Este nevoie de un multimetru sau de un voltmetru si de compararea rezultatelor citite de acest aparat cu valori prestabilite.

Iata care sunt pasii pentru verificare incarcare alternator: dupa ce capota este ridicata, se identifica alternatorul si se verifica sa fie toate curelele prinse corect.

Se stabileste aparatul de masurare (voltmetru sau multimetru, dupa caz) la 20V, apoi se porneste motorul. Daca roata de transmisie si cureaua se comporta normal, urmatorul pas este conectarea clemei pozitive (cea rosie) a multimetrului la borna rosie a alternatorului, iar clema negativa (cea neagra) se va atinge de un element metalic al masinii cum ar fi un surub din acea zona sau terminalul negativ al bateriei masinii. A nu se atinge de alternator direct.

In urma contactului dintre clemele multimetrului si componentele masinii, ar trebui ca dispozitivul de masurare sa indice anumite valori.

Cati volti trebuie sa incarce alternatorul? Daca acesta functioneaza bine, afisajul multimetrului ar trebui sa indice valori cat mai apropiate de 14V (de obicei intre 13.8V si 14.2V).

Daca voltmetrul sau multimetrul indica mai mult de 15V este posibil ca regulatorul (a se vedea sectiunea “alternator - componente” de mai sus) sa fie defect.

Daca valorile indicate de aparatul de masurare sunt mai mici de 13.5V, cauzele pot fi variate: fie motorul nu este suficient de turat pentru ca alternatorul sa functioneze la randament normal (recomandat este ca motorul sa fie turat la 2000 de rotatii pe minut), fie conectorii alternatorului sunt stransi prea tare si atunci roata de transmisie si curelele nu se invart corespunzator.

Pe scurt, un alternator trebuie sa genereze aproximativ 14V pentru a incarca o baterie de masina de 12V. Daca bateria este aproape incarcata complet, alternatorul nu va mai functiona la putere maxima, motiv pentru care inainte de verificarea alternatorului trebuie verificata bateria.

Pentru a verifica bateria, trebuie oprit motorul si aprinse farurile pentru 10-15 minute, asa incat bateria sa se goleasca un pic, pentru a vedea ulterior cata putere genereaza alternatorul pentru a incarca deficitul de curent din baterie. Daca bateria este incarcata, atunci afisajul multimetrului va indica 12-13V (cand motorul nu e pornit). Daca dupa un timp indelungat de functionare a masinii afisajul este cuprins intre 13V-14V, dar dupa oprirea motorului acesta scade brusc sub 12V, atunci bateria este cea care trebuie reparata sau inlocuita.

Daca toate acestea par prea complicate pentru a fi evaluate in propriul garaj, mecanicii nostri sunt intotdeauna pregatiti pentru diagnosticarea alternatorului si recomandari de piese auto.

ARTICOLE ASEMANATOARE

Ce trebuie sa stii despre alternator, punte redresoare si regulator…

Ce trebuie sa stii despre alternator, punte redresoare si regulator…

  • 26.01.2015
  • 14821
  • 0

Dezvoltarea masiva a sistemelor electronice de pe masinile moderne, a dus consumul de energie la o crestere semnificativa, astfel, solutiile…

Ce este cureaua de distributie si de ce trebuie schimbata

Ce este cureaua de distributie si de ce trebuie schimbata

  • 02.04.2018
  • 2169
  • 0

Ruperea curelei de distributie poate determina deteriorarea motorului masinii si de aceea trebuie sa fii precaut si sa ai in vedere recomandarile…

Probleme ale casetei de directie - diagnosticare si recomandari

Probleme ale casetei de directie - diagnosticare si recomandari

  • 05.07.2016
  • 34815
  • 1

Cei mai multi oameni nu stiu mai nimic despre componentele unei masini pana cand nu ajung sa detina una, insa, ulterior, invata importanta si…

Comentarii (1)

Stir Pantilimon
Stir Pantilimon

24.09.2017 18:47

buna imi ramine apris in bord ledu de culore rosie care indica bateria motoru ieste pornit ledu ramine aprins

Lasa un comentariu

ULTIMELE ARTICOLE

Sistemul de suspensie - informatii utile pentru toti…

Sistemul de suspensie - informatii utile pentru toti…

  • 24.04.2018
  • 1535
  • 0

Putin probabil ca un sofer sa se gandeasca la suspensia masinii, cu toate acestea rolul ei este crucial. Suspensia face totul pentru ca rotile sa ramana conectate la sol, contribuie la o mai buna aderenta…

Uleiul de motor - ghid util pentru incepatori

Uleiul de motor - ghid util pentru incepatori

  • 03.04.2018
  • 1341
  • 0

Uleiul de motor joaca un rol esential pentru masina ta. Fara acesta motorul nu ar functiona, deci masina nu ar merge. Este important sa fie realizata o intretinere corespunzatoare, asadar schimbarea regulata…

Ce este cureaua de distributie si de ce trebuie schimbata

Ce este cureaua de distributie si de ce trebuie schimbata

  • 02.04.2018
  • 2169
  • 0

Ruperea curelei de distributie poate determina deteriorarea motorului masinii si de aceea trebuie sa fii precaut si sa ai in vedere recomandarile producatorului masinii tale. Odata cu numarul de kilometri…

DATE FIRMA

A.T.U. LEADER AUTO SRL
RO33541371
J40/10185/2014

Valea Lunga 54-56
(in incinta Cooperativa Arta Lemnului)
061508 Bucuresti

SUPORT CLIENTI

Procesare comenzi:
L-V: 8:30-18:00
S: 9:00-13:00

Tel: 021.444.77.11
E-mail: vanzari@autoatu.ro