Probleme cu electromotorul?

Probleme cu electromotorul?

Cel mai bine este sa nu ai probleme cu masina; totusi, cand se intampla sa se defecteze ceva la autovehiculul personal este bine sa stii macar estimativ care anume este problema si cum anume se rezolva.

 

Primul pas este cunoasterea relativa a componentelor unei masini, de la electromotor, alternator si sistem de suspensie la stergatoare si placute de frana. Din pacate, insa, cel mai bine se invata despre piesele auto atunci cand se defecteaza si trebuie reparate sau inlocuite. Una dintre cele mai importante piese auto este electromotorul, prin urmare trebuie sa poti repera simptomele unui electromotor defect. 

Ce este electromotorul?

Electromotorul (sau “demarorul”) este un aparat electromecanic compus dintr-o parte fixa si una mobila, respectiv dintr-un stator si un rotor, dar si elemente mai mici cum sunt periile colectoare, bucse, un ambreiaj si un solenoid. Acest dispozitiv  este destinat punerii in functiune a unui motor cu combustie interna; practic, rolul sau este transformarea energiei electrice in energie mecanica.

 

De regula, electromotorul este pozitionat pe corpul motorului, in apropierea volantei. Dimensiunile electromotorului sunt direct proportionale cu dimensiunile motorului si cu puterea bateriei si consumul de energie electrica. Cand primeste curent electric continuu, componentele electromotorului genereaza un camp electromagnetic care condure la punerea in miscare a rotorului. Solenoidul este cel care, in momentul actionarii cheii in contact, activeaza sau dezactiveaza motorul.

Care sunt principalele simptome cand ai un electromotor defect?

Pornire greoaie - acest lucru poate fi datorat faptului ca bateria nu mai are suficienta putere. Cazul ideal este activarea electromotorului atunci cand bateria este incarcata, iar contactele dintre conectorii electromotorului si baterie sa fie fara impuritati.

 

Anomalii in raport cu motorul - uneori, electromotorul transmite prea putina energie la motor sau nu poate sa il porneasca deloc. Daca electromotorul pare sa functioneze, dar motorul nu functioneaza corespunzator, cauzele posibile sunt variate: poate fi din cauza unor conexiuni defectuoase, a unor conectori murdari, a unui pinion ineficient, a unei volante uzate si asa mai departe. Ideal este sa ceri parerea unui specialist care iti va putea oferi explicatii specifice amanuntite despre problemele electromotorului tau.

 

Electromotor ramas cuplat - acest lucru face parte din problemele electromotorului de Logan si din problemele electromotorului Golf 3, dar nu numai. Daca dupa scoaterea cheii din contact electromotorul ramane cuplat, cel mai probabil problema este din contact, iar  rezolvarea este schimbarea butucului. Intotdeauna este bine sa ceri parerea unui mecanic cu privire la situatia ta personala inainte sa cumperi piese auto de schimb sau sa te apuci sa faci modificari numai in functie de ce ai citit pe internet.

 

Zgomotele bizare pot fi asociate unei volante crapate sau cu dintii prea uzati, unui solenoid defect sau unor pinioane uzate sau largite.

 

Care sunt solutiile? Din pacate, electromotorul este una dintre piesele masinii care nu se repara. Asadar, va trebui sa cumperi un electromotor nou (din sectiunea de electrica auto starter) si sa mergi la un service auto pentru a ti-l monta. Pentru o durabilitatea mai mare a electromotorului, este recomandat sa cumperi un electromotor nou. 

ARTICOLE ASEMANATOARE

Care sunt riscurile unor amortizoare uzate?

Care sunt riscurile unor amortizoare uzate?

  • 23.03.2018
  • 1275
  • 0

Ori de cate ori te deplasezi cu masina iti doresti sa nu intampini niciun fel de probleme. Totul trebuie sa functioneze in parametri normali,…

Despre Metalcaucho

Despre Metalcaucho

  • 06.12.2014
  • 1502
  • 0

Metalcaucho este o companie de piese de schimb,care a fost infiintata in 1987 si s-a impus prin piese de buna calitate, adaptate la majoritatea…

Anvelope de vara vs. anvelope all season

Anvelope de vara vs. anvelope all season

  • 01.08.2017
  • 1126
  • 0

Majoritatea autoturismelor actuale vin echipate cu anvelope all season, ratiunea fiind ca ele sunt mai versatile decat cele specializate pentru…

Comentarii (0)

Acest articol nu are nici un comentariu. Fii primul care lasa un comentariu!

Lasa un comentariu

ULTIMELE ARTICOLE

Sistemul de suspensie - informatii utile pentru toti…

Sistemul de suspensie - informatii utile pentru toti…

  • 24.04.2018
  • 1517
  • 0

Putin probabil ca un sofer sa se gandeasca la suspensia masinii, cu toate acestea rolul ei este crucial. Suspensia face totul pentru ca rotile sa ramana conectate la sol, contribuie la o mai buna aderenta…

Uleiul de motor - ghid util pentru incepatori

Uleiul de motor - ghid util pentru incepatori

  • 03.04.2018
  • 1333
  • 0

Uleiul de motor joaca un rol esential pentru masina ta. Fara acesta motorul nu ar functiona, deci masina nu ar merge. Este important sa fie realizata o intretinere corespunzatoare, asadar schimbarea regulata…

Ce este cureaua de distributie si de ce trebuie schimbata

Ce este cureaua de distributie si de ce trebuie schimbata

  • 02.04.2018
  • 2130
  • 0

Ruperea curelei de distributie poate determina deteriorarea motorului masinii si de aceea trebuie sa fii precaut si sa ai in vedere recomandarile producatorului masinii tale. Odata cu numarul de kilometri…

DATE FIRMA

A.T.U. LEADER AUTO SRL
RO33541371
J40/10185/2014

Valea Lunga 54-56
(in incinta Cooperativa Arta Lemnului)
061508 Bucuresti

SUPORT CLIENTI

Procesare comenzi:
L-V: 8:30-18:00
S: 9:00-13:00

Tel: 021.444.77.11
E-mail: vanzari@autoatu.ro