Opel Astra G face parte din gama compacta si este concurent pentru Golf 5 si Ford Focus. Desi este o masina cu un design destul de anost si clasic, se pare ca fiabilitatea ridicata l-a facut un model destul de popular in Romania. Cu toate acestea au existat cateva defectiuni des intalnite la Opel Astra G :
Supapa EGR Opel Astra G
O pierdere a vacuumului în galeria de admisie din orice motiv poate duce la un amestec sarac ce face motorul sa dea rateuri şi sa consume mai mult carburant. Asemenea, supapa EGR ce nu se închide la ralanti atunci când motorul este rece sau când este în sarcina mare, permite gazelor de eşapament sa fie reintroduse în cilindri.
Trebuie sa verificaţi daca sunt pierderi de vacuum, şi/sau sa demontaţi şi curaţaţi supapa EGR. O metoda rapida şi uşoara de detectare a pierderilor de vacuum este prin pulverizarea unui spray curaţator în zona garniturii galeriei de admisie în timp ce motorul este la ralanti. Daca ralantiul are fluctuaţii bruşte înseamna ca spray-ul curaţator este aspirat în motor prin locul unde galeria nu este etanşa. Remediul în general presupune înlocuirea garniturii galeriei, sau galeria daca este crapata.
Debitmetru de aer
Neschimbarea filtrului de aer la timp, poate cauza defectarea debitmetrului de aer. Senzorul de masa de aer are impact direct asupra cantitatii de combustibil injectata (benzina) și a debitului de gaze arse recirculate (diesel). Orice defect a debitmetrului de aer va avea ca efect aprinderea lampii de emisii poluante precum si reducerea performanțelor motorului (turatie de ralanti ridicata sau instabila, consum marit de combustibil, putere scazuta).
Consum si scurgeri de ulei
Motoarele de 1.4 si 1.6 pe benzina au o ungere proasta si nu ajunge uleiul in partea superioara a rampei, axul cu came cedeaza, tachetii incep sa faca zgomot, valva electronica EGR cedeaza des, motoarele pe benzina incep sa consume ulei dupa 150.000 de km.
O alta problema o reprezinta garniturile de la motor, care in timp isi pierd proprietatile si se ajunge la scurgeri destul de mari de ulei. Se pot remedia relativ usor dar implica un cost mare de manopera, deoarece unele garnituri se afla in partea de jos si trebuie demontat aproape tot motorul.
Rugina
Una din cele mai mari probleme la Opel Astra G o reprezinta rugina. Desigur asta nu afecteaza performantele masinii dar un element ruginit este mai expus in cazul unui accident si nici estetic nu arata foarte bine. Un Opel Astra G rugineste in zona pragurilor, a aripilor, esapamentului.
Alte probleme des intalnite la Opel Astra G ar fi alternatorul (releul si diodele) electromotorul se uzeaza prematur, curge senzorul de debit de pe pompa de injectie si masina pierde combustibil si se defecteaza calculatorul de pe pompa de injectie. Aceste probleme au aparut la masini cu rulaj de peste 150 000 km.
Internetul castiga tot mai mult teren si pe piata de vanzare a pieselor de schimb. Foarte multi soferi publica anunturi prin care anunta ca…
Lasa un comentariu