Totul despre filtrul de particule (DPF)

Totul despre filtrul de particule (DPF)

Este cunoscut de mult ca motoarele pe diesel sunt considerabil mai poluante decat cele pe benzina. In functie de procesul functionarii motorului, substantele emise sunt alcatuite in mare parte din particule de carbon, aerosoli sau sulfiti. Desigur, aceste particule emise sunt deosebit de nocive asupra mediului si a sanatatii omului, avand efect puternic cancerigen.

            Observand efectele negative ale acestor noxe, autoritatile europene au impus producatorilor de masini sa reduca pe cat posibil emisiile de particule poluante. Din acest punct de vedere, automobilele sunt clasificate pe norme Euro: non-euro(automobile produse inainte de sesizarea problemei poluarii), euro 1(cele mai poluante), euro 2, euro 3, euro 4, euro 5 si euro 6(cele mai putin poluante). Filtrul de particule este un sistem de filtrare a noxelor ce a reprezentat trecerea de la euro 3 la euro 4, functionarea acestuia urmand sa fie prezentata in continuare.

            Ce este un filtru de particule (DPF) si cum functioneaza?

            Filtrul de particule este un dispozitiv localizat in sistemul de evacuare al masinii, care are rolul de a retine particulele nocive. Eficienta acestuia poate depasi 85% si poate ajunge chiar la 100% particule filtrate, imbunatatind considerabil nivelul de noxe al autoturismului.

           

            In mod inevitabil, filtrul de particule are si parti negative. Dezavantajul cel mai mare este ca la un moment dat se infunda si impiedica functionarea buna a motorului. In cazul filtrelor care se pot regenera, acest proces se realizeaza circuland cu masina la turatii mai mari, cu o viteza constanta de peste 60-65km/h. Regenerarea completa este realizata in momentul in care martorul optic aprins in bord la infundarea filtrului de particule se stinge, vehicului putand sa functioneze in siguranta in continuare. De asemenea, exista si filtre de particule de unica folosinta, care se inlocuiesc pur si simplu la trecerea duratei de viata.

           

            In cazul defectarii unui filtru de particule care nu este de unica folosinta, costurile achizitiei unui filtru nou intrec 800-1000 de euro, in functie de marca masinii, si apare intrebarea „Ce este de facut?”. Unii mecanici au gasit o solutie neortodoxa acestei probleme, respectiv anularea filtrului de particule.

            Anularea filtrului de particule. Pro si contra

            In prima faza, ideea suna bine. Se renunta la cauza problemei, respectiv prezenta acestui sistem de filtrare. Insa, daca privim situatia cu atentie, observam ca ne intoarcem la vechea problema a noxelor mari eliminate de arderea motorinei. Masinile odata concepute cu filtru de particule si ulterior modificate din soft pentru a functiona fara sunt chiar mai poluante decat masinile diesel clasice! Pe scurt, anularea filtrului de particule duce la intoxicarea cu buna stiinta atat a naturii, cat si a plamanilor soferilor, motociclistilor, biciclistilor si pietonilor din spatele masinii cu gaze extrem de toxice. Ati observat vreodata o masina care cand accelereaza scoate foarte mult fum? Ei bine, acea masina era un exemplu viu de diesel cu filtrul de particule anulat.

            In afara de problema noxelor, apare si problema cresterii riscului de ruginire a sistemului de esapament, deoarce scoaterea fizica a filtrului de particule implica taierea metalului. Echipa AutoAtu recomanda evitarea pe cat posibil a acestei operatiuni, atat din motive etice, cat si mecanice.

            Concluzii, sfaturi

            Asadar, sfatul general al specialistilor nostri este parcurgerea o data pe luna a unui drum extraurban, avand in vedere regenerarea periodica a filtrului de particule, pentru a evita ajungerea in situatia de a considera operatiunea de eliminare a acestuia. Desi implica combustibil si timp pierdut, acest drum periodic va scuti sume considerabile de bani pe termen lung.

ARTICOLE ASEMANATOARE

Despre tobe performante si sisteme de evacuare

Despre tobe performante si sisteme de evacuare

  • 11.11.2015
  • 2547
  • 0

Sistemul tau de evacuare contine unele dintre cele mai importante componente pentru a atinge performanta maxima. Compus din conducte care elimina…

Totul despre sistemul de evacuare al masinii

Totul despre sistemul de evacuare al masinii

  • 11.11.2015
  • 1317
  • 0

Cum stie orice entuziast in domeniul auto, unul dintre cele mai simple si ieftine metode de a-i adauga putere masinii tale, este achizitionarea…

Comentarii (0)

Acest articol nu are nici un comentariu. Fii primul care lasa un comentariu!

Lasa un comentariu

ULTIMELE ARTICOLE

Sistemul de suspensie - informatii utile pentru toti…

Sistemul de suspensie - informatii utile pentru toti…

  • 24.04.2018
  • 1187
  • 0

Putin probabil ca un sofer sa se gandeasca la suspensia masinii, cu toate acestea rolul ei este crucial. Suspensia face totul pentru ca rotile sa ramana conectate la sol, contribuie la o mai buna aderenta…

Uleiul de motor - ghid util pentru incepatori

Uleiul de motor - ghid util pentru incepatori

  • 03.04.2018
  • 1192
  • 0

Uleiul de motor joaca un rol esential pentru masina ta. Fara acesta motorul nu ar functiona, deci masina nu ar merge. Este important sa fie realizata o intretinere corespunzatoare, asadar schimbarea regulata…

Ce este cureaua de distributie si de ce trebuie schimbata

Ce este cureaua de distributie si de ce trebuie schimbata

  • 02.04.2018
  • 1832
  • 0

Ruperea curelei de distributie poate determina deteriorarea motorului masinii si de aceea trebuie sa fii precaut si sa ai in vedere recomandarile producatorului masinii tale. Odata cu numarul de kilometri…

DATE FIRMA

A.T.U. LEADER AUTO SRL
RO33541371
J40/10185/2014

Valea Lunga 54-56
(in incinta Cooperativa Arta Lemnului)
061508 Bucuresti

SUPORT CLIENTI

Procesare comenzi:
L-V: 8:30-18:00
S: 9:00-13:00

Tel: 021.444.77.11
E-mail: vanzari@autoatu.ro