Ce trebuie sa stii despre alternator, punte redresoare si regulator de tensiune


alternator punte redresoare si regulator de tensiune

Dezvoltarea masiva a sistemelor electronice de pe masinile moderne, a dus consumul de energie la o crestere semnificativa, astfel, solutiile energetice trebuie sa fie din ce in ce mai performante. Sistemul de incarcare cu energie al automobilului are de facut o treaba din ce in ce mai mare, trebuind sa suporte atat consumul de energie, cat si sa incarce bateria auto.

Cea mai importanta piesa auto atunci cand vine vorba despre incarcarea de curent electric este alternatorul.

Aceasta piesa este, de fapt, o masina electrica cu curent alternativ, trifazat. Alternatorul trebuie sa fie in stare sa produca energia consumata de automobil, care in functie de dotarile electrice poate sa ajunga chiar si pana la 2 kw si de asemenea, sa incarce bateria acumulatorului. Alternatorul este antrenat de motorul termic, iar acest lucru este facut prin intermediul curelei de accesorii.

Care sunt functiile pe care trebuie sa le indeplineasca?

Cea mai importanta functie este aceea de a asigura energia necesara consumatorilor electrici din masina. De asemenea, trebuie sa produca energia necesara bateriei, indiferent de consumul din sistemele electrice ale automobilului.

Toata energia trebuie sa fie produsa indiferent de turatia de functionare a motorului termic si trebuie sa fie constanta.

Pentru a fi fiabil si eficient, alternatorul trebuie sa aiba un raport de putere/masa cat mai mic si sa poata functiona fara zgomot. De asemenea, nu trebuie sa necesite niciun fel de intretinere, fiind ideal sa functioneze pe termen lung, fara sa fie nevoie de repararea lui.

Ce face, mai exact?

Dupa pornirea motorului, cea care alimenteaza consumatorii si electromotorul, este bateria. Dupa ce motorul a fost pornit insa, alternatorul preia functia de furnizare a energiei, incarcand inclusiv bateria auto.

Cel mai intalnit tip de alternator pe masinile moderne este cel cu rotor cu poli, in forma de gheare. Rotorul este cel care produce un camp magnetic si induce un curent electric sinusoidal in statorul alternatorului.

Din ce este compus un alternator?

Componentele principale ale alternatorului sunt carcasa, statorul, rotorul, regulatorul de tensiune si rulmentul. De asemenea, mai este compus din inele colectoare, o punte redresoare cu diode, doua ventilatoare, anterior si posterior si un rulment.

Alternatorul este o masina electrica de curent alternativ cu randament ridicat, insa bateria are nevoie de curent continuu. Astfel, este nevoie de o punte redresoare cu diode pentru a face trecerea de la curent alternativ la curent continuu.

Aceasta punte redresoare contine 6 diode intr-un radiator de aluminiu si are rolul de a transforma curentul alternativ in curent electric. Un alt rol pe care il are, este acela de a bloca curgerea curentului din baterie, in momentele in care tensiunea alternatorului scade sub cea a bateriei.

Puntea redresoare se afla in partea posterioara a alternatorului, fiind integrata in aceasta piesa.

Mentinerea constanta a tensiunii generate de alternator este o adevarata provocare, deoarece in caz contrar, bateria poate fi supraincarcata. Pentru a rezolva aceasta problema, intervine regulatorul de tensiune, care are rolul de a controla tensiunea de alimentare a rotorului. Si acesta este integrat in carcasa alternatorului si se monteaza pe peretii de grafit.

Toate alternatoarele moderne contin atat punti redresoare, cat si regulatoare de tensiune.

Comentarii

Suport Clienti

Consultantii AutoAtu va stau la dispozitie pentru identificarea pieselor potrivite!

Numar gratuit din orice retea!
Telverde: 0800 800 19
Tel :0758.236.237
Tel :021.444.77.11
Tel :021.444.77.88
: vanzari@autoatu.ro