Cum se intretin bateriile auto


INTRETINERE bateriile auto

Atunci cand achizitionezi baterii auto, trebuie sa acorzi o foarte mare atentie modului in care faci achizitia. Daca acumulatorul prezinta performante sub necesitatea masinii, atunci va exista o suprasolicitare iar durata de viata va fi una mai mica.

Iata, asadar, cateva sfaturi care te pot ajuta sa economisesti bani si timp cu intretinerea bateriilor auto:

  • Autovehiculele cu alimentare de 24 Vcc necesita doua acumulatoare identice constructiv, care au aceeasi stare de incarcare;
  • Daca se defecteaza unul dintre acumulatoare, este necesara inlocuirea ambelor;
  • Odata cu trecerea timpului, capacitatea efectiva si rezistenta interna a acumulatorului se schimba, iar acest lucru depinde de starea de incarcare;
  • Este interzisa cuplarea directa la bornele unui acumulator a unor consumatori de 12 v,   la autovehiculele cu alimentare la 24 Vcc . In cazul acestor autovehicule, trebuie sa se utilizeze un convertor de la 24 Vcc/12 Vcc.
  • Atunci cand se fixeaza acumulatorul pe vehicul trebuie sa fie eliminata posibilitatea vibratiilor libere, deoarece acestea duc la caderea masei active de pe placi si la iesirea prematura din uz a acestuia;
  • La montare, in cazul in care minusul instalatiei electrice a vehiculului este la masa, trebuie sa se lege cablul pozitiv la borna pozitiva si cablul negativ la cea negativa. In cazul demontarii se procedeaza in ordine inversa;
  • Tensiunea releului regulator trebuie sa fie cuprinsa intre 13.8 si 14.4 v, deoarece tensiunile aflate in afara acestor valori pot duce la scaderea duratei de viata a acumulatorului;
  • Gradul de incarcare si tensiunea in gol pe care o prezinta acumulatorul in raport cu densitatea electrolitului trebuie sa fie de 100% pentru tensiunea in gol de 12.75 V si densitatea de 1.28 gr/cm3, de 75% pentru tensiunea in gol de 12.5 V si densitatea de 1.24 gr/cmc, de 50 % pentru tensiunea in gol de 12.25 si densitatea de 1.2 gr/cm3 si de 25 % pentru tensiunea in gol de 12.05V si densitatea de 1.15 gr/cmc.
  • Reincarcarea acumulatorului se poate face doar daca densitatea electrolitului scade sub 1.24 gr/cm3. Aceasta se face cu un redresor de curent continuu iar curentul de reincarcare I(A) = 5%xCn( Ah). Cn reprezinta capacitatea nominala a acumulatorului.
  • Vei recunoaste sfarsitul incarcarii in momentul in care se degaja uniform gaze in elementele acumulatorului. De asemenea, densitatea electrolitului ajunge la 1.28 Cm3 ( +-1) si tensiunea intre 15.6 si 16.4 V. Acestea trebuie sa se stabilizeze la doua masuratori consecutive, efectuate la 2 ore cu redresorul pornit;
  • Durata de incarcare poate sa fie de 24-48 de ore, in functie de gradul de descarcare al acumulatorului. De regula, 48 de ore dureaza pentru un acumulator complet descarcat;
  • Este esential ca ventilatia sa fie corespunzatoare in camera unde se face reincarcarea;
  • In cazul in care electrolitul are densitatea scazuta, acumulatorul isi diminueaza performantele. Daca aceasta scade sub 1.15 g/cmc, exista pericolul de inghet pe timp de iarna, ceea ce duce la compromiterea acumulatorului.
  • Daca nivelul electrolitului ajunge sa fie mai mic decat limita minima, completarea se face cu apa distilata sau demineralizata. Nu trebuie sa se foloseasca niciodata acid sulfuric;

Descarcarea acumulatorului este datorata, de cele mai multe ori, unui consumator accidental care functioneaza cand masina are motorul oprit. Astfel, este bine sa elimini cauzele si sa verifici tot timpul starea de incarcare a bateriei.

Comentarii

Suport Clienti

Consultantii AutoAtu va stau la dispozitie pentru identificarea pieselor potrivite!

Numar gratuit din orice retea!
Telverde: 0800 800 19
Tel :0758.236.237
Tel :021.444.77.11
Tel :021.444.77.88
: vanzari@autoatu.ro