Comanda piese auto online sau la 0759.029.292

Defectiuni ale sistemului de racire


Instalatia de racire are rolul de a mentine un regim termic optim pentru buna functionare a motorului. La nivelul acestuia, in urma procesului de ardere a energiei chimice, o parte din caldura rezultata este absorbita de piesele sale mecanice. Rolul instalatiei de racire este exact acela de a preveni supraincalzirea acestor componente ale motorului.

Cum functioneaza instalatia de racire?

Instalatia de racire este responsabila de mentinerea temperaturii nominale, la care motorul functioneaza in parametri optimi. Aceasta temperatura are o valoare aproximativa de 85-90 grade Celsius, iar atunci cand esti atinsa, motorul este utilizat la randament maxim. Exista doua tipuri de sisteme de racire, cel cu aer si cel cu lichid. Pentru motoarele termice ale masinilor moderne se utilizeaza cel mai adesea sistemul de racire cu lichid, asta si datorita avantajelor pe care le are. El realizeaza racirea uniforma a motorului, fara a suprasolicita piesele, de asemenea sporeste viteza de incalzire a motorului, la pornirea masinii. In principiu, instalatia de racire asigura, pe de o parte, transportul caldurii dinspre piesele incarcate termic si pe de cealalta parte, eliminarea caldurii in atmosfera. Procesul acest are loc prin intermediul lichidului de racire si tocmai din acest motiv el este atat de important pentru motor.

 

Dintre elementele componente ale instalatiei de racire, o alta piese care trebuie mentionata este radiatorul. Care este rolul sau? Acela de a permite scaderea temperaturii antigelului, prin lamele care preiau caldura transportata de lichidul de racire si pe care o disipa in mediul extern, marind suprafata de contact cu aerul pentru ca tot acest proces sa fie mai eficient.

 

Instalatia de racire cu aer este intalnita mai ales la vehiculele cu doua roti, insa la masini, functia sa este preluata de turbina.

4 defectiuni frecvente ale sistemului de racire

Cele mai intalnite defectiuni ale sistemului de racire sunt cauzate de cele mai multe ori de supraincalzirea componentelor sale. Aceasta poate avea drept sursa de problema:

  1. Infundarea radiatorului - rugina poate afecta radiatorul, la fel ca si impuritatile. In acest caz, se realizeaza desfundarea chimica sau mecanica, cu ajutorul unor tije sau se sufla cu aer comprimat pentru desfundarea sa.
  2. Defectiunea ventilatorului - de obicei, defectiune ventilatorului poate fi consecinta ruperii penei de fixare a turbinei, sau a paletelor acesteia, solutia fiind inlocuirea sa completa. De asemenea, o alta cauza este reprezentata de slaba unduire a radiatorului, atunci cand masina este accelerata. Vasocuplajul va fi inlocuit, iar aceasta problema va fi remediata.
  3. Pierdere de apa  - Pierdea de apa pe la racorduri, radiator, pompa de apa sau busoane prezinta ca si semn de avertizare scurgerile usor observabile tunci cand motorul nu este in pus in functiune.
  4. Termostat defect - Termostatul se poate defecta atunci cand se manifesta scurgeri ale lichidului sau ale pastei din interiorul sau, dar si ca urmare a defectiunii capsulei sau burdufului. In ambele cazuri, acesta trebuie schimbat.

 

Calitatea pieselor masinii inseamna o viata mai lunga pentru aceasta, iar pentru tine inseamna un plus de siguranta si economii financiare pe termen lung.  Echipeaza-ti masina cu piesele potrivite din sistemul de racire de pe Autoatu.ro, pentru o experienta a sofatului cat mai placuta si sigura!

Comentarii

Suport Clienti

Consultantii AutoAtu va stau la dispozitie pentru identificarea pieselor potrivite!

Tel :0759.029.292
: vanzari@autoatu.ro