Filtrul de combustibil.

-Ce este filtrul de combustibil si rolul sau.
Filtrul de combustibil, filtrul de benzina sau filtrul de carburant, cum mai este denumit, este o piesa extrem de importanta pentru functionarea motorului la parametrii optimi.
Rolul filtrului de combustibil
Scopul filtrului de combustibil este de a opri murdaria,apa si resturile de a patrunde la intrarea in motor, respectiv la injectoare sau carburator si de a va contamina alimentarea cu combustibil. Combustibilul poate contine apa, reziduri precum particule de praf si chiar rugina (in cazul rezervoarelor de metal) si acestea pot dauna injectoarelor. Injectoarele se pot infunda afectand functionalitatea motorului.
Combustibilul poate sa ajunga in rezervor cu impuritati sau cu timpul, rezervorul poate sa atraga reziduri si sa le depoziteze pe fund.
Rezidurile, ajunse in filtru, sunt oprite si combustibilul ajunge in motor fara impuritati. Un injector blocat poate insemna o functionare defectuoasa a masinii si poate chiar distruge motorul complet.
Tipuri de filtre de combustibil, carburant:
-carburator;
-injectie;
-diesel.
Defectiuni ale filtrului de combustibil:
-poluarea;
-deteriorarile mecanice;
-uzura garniturilor si a sigiliilor;
-filtrul este infundat.
In cazul in care avem de-a face cu un filtru infundat, iata cateva semne/simptome:
-motorul nu porneste sau porneste mai greu;
-relantiul la masina oscileaza;
-dintr-o data motorul pierde din putere.
Alte semne ca ar fi probleme la filtrul de carburant sunt:
-cresterea consumului de combustibil;
-petele de combustibil pe articulatii;
-zdruncinari/zgomote la condusul in rampa.
Durata de viata a unui filtru de combustibil.
Cel mai indicat ar fi sa il inlocuiti o data pe an sau la maxim 30.000 Km. La unele masini, nu trebuie inlocuit filtrul complet ci doar insertia din carcasa filtrului.