Ai intrebari?

Ne bucuram sa-ti fim de folos!

Luni-Vineri: 9.00 - 18.00

Sambata: 9.00 - 13.00

Filtru Ulei Auto

  • FORD
  • OPEL
  • DACIA
  • AUDI
  • BMW
  • VW
  • SKODA
  • SEAT
  • FIAT
  • IVECO
  • MERCEDES-BENZ
  • RENAULT
  • NISSAN
  • CITROEN
  • PEUGEOT
  • TOYOTA
  • CHEVROLET
  • MITSUBISHI
  • VOLVO
  • MAZDA
  • HYUNDAI
  • SUZUKI
  • ALFA ROMEO
  • MINI
  • KIA
  • HONDA
  • DAEWOO
  • ISUZU
  • JAGUAR
  • LANCIA
  • SUBARU
  • SMART
  • CHRYSLER
  • DAF
  • PORSCHE
  • ROVER
  • SAAB
  • SSANGYONG
  • LAND ROVER
  • LEXUS
  • JEEP

Filtrul de ulei, rolul si functiile sale. Tipuri de filtre. Simptome

filtru de ulei

Filtrul de ulei este unul dintre cele mai critice elemente de intretinere ale vehiculului si are rolul de a elimina contaminantii si impuritatile din uleiul de motor.
Calitatea unui filtru de ulei joaca un rol important in evitarea deteriorarii cauzate de particulele de murdarie, funingine sau combustibil nears in ulei.
In timpul procesului de combustie, atat particulele de murdarie, cat si reziduurile cum ar fi: praful, resturi metalice, funingine intra in ulei, contaminandu-l si ingrosandu-l. Acestea afecteaza calitatea uleiului si duce la cresterea consumului de combustibil, cat si la uzura prematura.

Rolul filtrului de ulei este de a creste performanta motorului combinat cu scaderea consumului de combustibil.
Curata motorul de praf, funingine, resturi metalice si ajuta la creearea unei pelicule de ulei care previne frecarea suprafetelor de contact.
In timp, pe masura ce filtrul atrage mai mult praf si murdarie, acesta incepe sa se infunde si sa nu mai functioneze la fel de eficient ca inainte.
De aceea este important ca filtrul de ulei sa fie schimbat in mod regulat si sa acordam atentie si la calitatea acestuia.

Tipuri de filtre:

1. Filtre centrifugale- multi oameni prefera acest tip de filtre, pentru ca folosesc o miscare de rotatie (filare) pentru a retine si captura contaminantii de ulei de motor.
2. Filtrele magnetice - sunt folosite mai ales pt eliminarea impuritatilor metalice. Daca va confruntati cu provocari in eliminarea contaminantilor metalici din uleiul de motor, acest tip de filtru este unul din cele mai bune pe care va puteti baza.
3. Filtrele mecanice - exercita rolul de curatire a uleiului prin retinerea mecanica a impuritatilor. Dupa natura mediului de filtrare acestea pot fi construite cu site de sirma, cu discuri metalice si interstitii, cu discuri din carton, cu masa poroasa din pisla, bumbac, hirtie speciala si alte materiale. Elementele de filtrare enumerate pot efectua o filtrare bruta sau fina a uleiului, in functie de dimensiunea porilor lor.


filtrul ulei

Semnele deteriorarii filtrului de ulei:

Exista trei tipuri de probleme care pot aparea cu un filtru de ulei. Daca este deteriorat, atunci ar putea scurge contaminantii in motor. Este posibil sa aveti un filtru de ulei infundat. Si in unele cazuri, este posibil sa utilizati un tip gresit de filtru de ulei.

1. Motor supraincalzit

Un filtru de ulei infundat limiteaza fluxul de ulei in motor, uleiul nu va mai putea patrunde in motor. Daca componentele in miscare nu sunt lubrifiate si racite de ulei, acestea vor genera frictiune si supraincalzire. rezultatul fiind supraincalzirea motorului.

2.Putere scazuta a motorului

Se presupune ca uleiul permite motorului sa functioneze fara probleme. Daca uleiul nu poate trece prin componentele motorului in mod corespunzator din cauza unui filtru defect, atunci motorul va functiona mai putin eficient. Acest lucru inseamna ca va fi mai greu pentru motor sa produca putere atunci cand calcati pe pedala de acceleratie. Drept urmare, performanta si acceleratia motorului vor fi slabe.

3. Sunete ciudate

Cu o lubrifiere mai mica a componentelor metalice ale motorului, acestea se vor macina si freca, generand multa caldura, dar si o multime de sunete metalice ciudate. Veti auzi aceste sunete mai intens in timp ce incercati sa va accelerati vehiculul.

4. Presiunea redusa a uleiului

Manometrul de ulei de pe tabloul de bord va permite sa stiti daca presiunea uleiului este normala sau nu. Cu un filtru de ulei defect, care restrictioneaza debitul de ulei in motor, presiunea uleiului va fi redusa. Acest lucru inseamna ca manometrul de ulei va reflecta acest lucru pe tabloul de bord.

DATE FIRMA

A.T.U. LEADER AUTO SRL
RO33541371
J40/10185/2014

Valea Lunga 54-56
(in incinta Cooperativa Arta Lemnului)
061508 Bucuresti

SUPORT CLIENTI

Procesare comenzi:
L-V: 8:30-18:00
S: 9:00-13:00

Tel: 021.444.77.11
E-mail: vanzari@autoatu.ro