Garnitura de chiuloasa a autovehiculului
Sa incepem prin a defini ce este o
garnitura chiuloasa. Garnitura de chiuloasa se afla intre blocul motor si chiuloasa. Fiecare masina moderna este prevazuta cu aceasta garnitura, dar aceasta variaza in grosime si constructie in functie de designul motorului.Chiuloasa este componenta motorului care se monteaza deasupra cilindrului cu scopul de a creea un spatiu inchis intre partea superioara a pistonului si peretii interiori ai cilindrului.
Garnitura de chiuloasa este importanta deoarece sigileaza camera de combustie, permitand autovehiculului dumneavoastra sa construiasca compresia corespunzatoare si sa contina gaze de evacuare, aceste aspecte ajutand la mentinerea eficientei motorului. Garnitura este asezata
ca o bariera care impedica scurgerea lichidelor motorului in cilindri.
Garnitura de chiuloasa de asemenea are rolul de a tine lichidul de racire si uleiul in-afara camerei de combustie, lucru important din motivele pentru care nu ati dori lichidul de raciere sau uleiul sa se scurga in alte parti.Garnitura de chiuloasa formeaza o etansare intre blocul motor si chiuloasa. Asta inseamna ca garnitura de chiuloasa trebuie sa etanseze atat gazele de ardere extrem de fierbinti, la presiune ridicata, cat si lichidul de racire a motorului, care poate fi oriunde de la temperaturi ambientale reci pana la temperatura normala de functionare a motorului. Din cauza gamei largi de temperaturi si a suprafetie relativ mari, nu este neobisnuit ca garniturile de chiuloase sa dezvolte scurgeri in timp. Deoarece o mare parte a garniturii nu poate fi vazuta fara a dezasambala motorul, simptomele unei garnituri de chiuloasa defecte sau arse sunt greu de diagnosticat.
Simptomele unei garniture defecte:
-lichidul de racire se scurge in exterior de sub galeria de evacuare;
-fum alb din conducta de evacuare;
-motor supraincalzit;
-uleiul devine laptos;
-bujii defecte;
-deteriorarea catalizatorului;
-scurgerea lichidului de racire in compartimentul de ulei;
-integritate scazuta a sistemului de racire.
Sfaturi pentru a minimalize sansele defectarii garniturii de chiuloasa:
- Inainte ca lichidul de racire sa scada sub un ph de 7.0, reumpleti rezervorul;
- Opriti motorul in momentul in care se supraincalzeste;
- Examinati si remediati cauzele supraincalzirii, eventual mergeti la o examinare profesionala a motorului.