Ai intrebari?

Ne bucuram sa-ti fim de folos!

Luni-Vineri: 9.00 - 18.00

Sambata: 9.00 - 13.00

Kit Ambreiaj Auto

  • FORD
  • OPEL
  • DACIA
  • AUDI
  • BMW
  • VW
  • SKODA
  • SEAT
  • FIAT
  • IVECO
  • MERCEDES-BENZ
  • RENAULT
  • NISSAN
  • CITROEN
  • PEUGEOT
  • TOYOTA
  • CHEVROLET
  • MITSUBISHI
  • VOLVO
  • MAZDA
  • HYUNDAI
  • SUZUKI
  • ALFA ROMEO
  • MINI
  • KIA
  • HONDA
  • DAEWOO
  • ISUZU
  • JAGUAR
  • LANCIA
  • SUBARU
  • SMART
  • CHRYSLER
  • DAF
  • PORSCHE
  • ROVER
  • SAAB
  • SSANGYONG
  • LAND ROVER
  • LEXUS
  • JEEP

TOP PRODUSE

Totul despre kitul de ambreiaj al autoturismului

Kitul de Ambreiajul si ambriajul este unul dintre cele mai importante dispozitive ale autovehiculelor deoarece asigura legatura dintre motor si cutia de viteze. Toate masinile sunt echipate cu ambreiaj, diferenta majora este ca in cazul transmisiei manuale, acesta are si pedala dedicata. La cutiile automate de viteza, ambreiajul nu se actioneaza manual, insa are aceleasi caracteristici in angrenajul masinii. Kitul de ambreiaj este format din placa de presiune metalica, disc cu suprafata de frecare si rulmentul. Aceste componente se schimba, insa un ambreiaj are mai multe elemente care nu se inlocuiesc: carcasa, furca de angrenare si diverse suruburi.
kit-ul de ambreiaj
Discul de ambreiaj este un disc din otel, acoperit pe ambele fete cu material de frictiune. Materialul de frictiune este un ferodou, la fel ca cel de pe placutele de frana. Ca si la placute, care pot fi mai mult sau mai putin performante, si ambreiajele sunt de strada, de curse sau speciale de anduranta. Un disc de ambreiaj este format din placa de baza centrala, in care sunt niste arcuri pentru a atenua socurile cand discul face contact cu volanta, si placa exterioara, nituita de cea centrala, pe care este materialul de frictiune.
Placa de presiune este compusa din mai multe elemente. Carcasa placii de presiune se prinde in suruburi de volanta motorului. Sub carcasa este placa de presiune propriu-zisa, care are o diafragma metalica cu mai multe “petale”. Placa de presiune este din otel foarte rezistent, imposibil de indoit, iar sub actiunea pedalei de ambreiaj, petalele elastice din metal se vor misca, ridicand discul de ambreiaj.
Rulmentul de presiune este elementul care impinge diafragma placii de presiune. Acesta este legat la furca de angrenare, care poate fi actionata fie prin cablu, direct de la pedala, fie hidraulic, cum este la majoritatea masinilor moderne. Componentele ambreiajului se inlocuiesc doar impreuna, in sistem kit, deoarece o singura piesa uzata le va deteriora si pe celelalte in timpul rularii. Cum stii ca trebuie sa schimbi kitul de ambreiaj? Masina ta te atentioneaza inca de la primele semne de uzura a ambreiajului. Atunci cand discul de ambreiaj incepe sa patineze din cauza uzarii materialului de frictiune, contactul cu volanta nu mai este perfect, iar capacitatea de accelerare a autovehiculului scade. Patinarea discului produce si un miros de garnitura arsa. Uzura rulmentului de presiune produce un zgomot specific si o vibratie la actionarea pedalei de ambreiaj.Schimbarea greoaie a vitezelor, desi pedala este actionata corect si complet, este un alt simptom al ambreiajului uzat.
componente kit de ambreiaj
Semne ca ambreiajul masinii urmeaza sa cedeze:
Pedala este blocata
Pedala are o pozitie diferita
Se aud zgomote la cuplarea ambreiajului
Motorul turat cu acceleratie mica
Umezeala sub pedala de ambreiaj.
Durata viata: Un ambreiaj nou va tine chiar si 100.000 de kilometri, daca avem grija de el.
Cum se poate proteja ambreiajul? Pentru ca soferii sa protejeze ambreiajul, prelungindu-i durata de viata, ei trebuie sa tina cont de cateva sfaturi foarte importante. In timpul condusului, pedala de ambreiaj nu trebuie eliberata nici prea brusc, nici prea let, intrucat materialul de frictiune de pe suprafata discului s-ar incinge, iar ambreiajul ar putea ceda la un moment dat. Un alt sfat practic este ca piciorul sa nu fie mentinut pe pedala de ambreiaj in momentele in care acest lucru nu este necesar, asa cum sunt asteptarile la semafor, de exemplu. In cazul in care se intampla acest lucru, rulmentul de presiune este suprasolicitat si se uzeaza foarte repede. Nu in ultimul rand, piciorul nu trebuie sprijinit pe pedala de ambreiaj in timpul mersului si, totodata, ambreiajul nu trebuie fortat in mod repetat, pentru ca discul sa nu se deformeze. Tinand cont de sfaturile de mai sus, posesorii de masini isi pot proteja autoturismele mult mai bine. Daca insa ajung in situatia in care au nevoie sa achizitioneze un kit nou, pot apela cu incredere la magazinul online Autoatu.ro
DATE FIRMA

A.T.U. LEADER AUTO SRL
RO33541371
J40/10185/2014

Valea Lunga 54-56
(in incinta Cooperativa Arta Lemnului)
061508 Bucuresti

SUPORT CLIENTI

Procesare comenzi:
L-V: 8:30-18:00
S: 9:00-13:00

Tel: 021.444.77.11
E-mail: vanzari@autoatu.ro