Presiunea injectiei reduce consumul de carburant si creste performantele motorului


Presiunea injectiei reduce consumul de carburant

Se pare ca in urmatorii 10 ani, o buna parte din motoarele diesel vor functiona cu presiuni de injectie ce vor ajunge la 2000 de bari. Vor exista si presiuni mai mari, insa acestea vor fi destinate doar motoarelor de mare performanta.

Sunt din ce in ce mai multe sisteme performante, printre care si sistemul common-rail crs-25 care este echipat cu un injector piezo Bosch ce functioneaza cu presiunea de injectie de 2500 de bari.

Datorita acestei presiuni, modelele piezo Bosch sunt ltima generatie de injectoare, fiind optimizate sa atomizeze carburantul in particule fine si sa imbunatateasca combustia.

Aceasta tehnologie ofera mult mai multe avantaje decat consumul redus de energie.

Care sunt aceste avantaje?

  • Presiunea generata de un sistem common rail este foarte mare, fiind echivalenta cu presiunea produsa de un rinocer de 2000 de kg care sta pe un deget. Practic, datorita acestei tehnologii, carburantul este dispersat intr-un jet cu viteza supersonica;
  • Performantele sunt sporite, motorul functionand la sarcina maxima si la turatii foarte mari. Puterea specifica si cuplul de motor sunt sporite iar pentru a atinge nivelul maxim de putere, carburantul trebuie sa fie injectat foarte rapid la o presiune mare.
  • Performante TURBO. Cu cat in camera de combustie este mai mult aer, cu atat presiunea de injectie este mai mare. Astfel, trebuie sa fie introdusa o cantitate mare de carburant intr-un timp scurt pentru a se realiza un amestec de aer. Exista din ce in ce mai multe motoare cu supraalimentare, de regula modelele bi-turbo si tri-turbo si beneficiaza de presiuni de injectie de peste 2000 de bari;
  • Emisii mici. Presiunea de injectie sporita rezulta in emisii mai putine, astfel putandu-se sa fie evitate extrem de multe cheltuieli. Cu cat presiunea de injectie este mai mare, cu atat injectorul si duza de injectie au o constructie mai fina, lucru care imbunatateste atomizarea.

Care este istoria tehnologiei pentru presiune de injectie?

Dezvoltarea acestei tehnologii a inceput de la o presiune de 100 de bari, in 1922. Incet, s-a dezvoltat, ajungand la 300 de bari in 1975, la 900 de bari in 1989 si la 1750 de bari in 1996. In 1997 a aparut sistemul common rail cu 1350 de bari, ca in 2014 sa apara si cel de peste 2500 de bari.

Intr-un alt articol am discutat despre Cat de importanta este utilizarea sondelor lambda de calitate OE

Comentarii

Suport Clienti

Consultantii AutoAtu va stau la dispozitie pentru identificarea pieselor potrivite!

Numar gratuit din orice retea!
Telverde: 0800 800 19
Tel :0758.236.237
Tel :021.444.77.11
Tel :021.444.77.88
: vanzari@autoatu.ro