Top 10 Piese auto care se strica cel mai des


Top 10 Piese auto care se strica cel mai des  Utile

Indiferent de marca autovehiculului, exista elemente fara de care functionarea masinii este riscanta sau chiar imposibila si pe care va trebui sa le schimbi ocazional pentru a-ti asigura siguranta si confortul atunci cand pornesti la drum. Elementele care trebuie schimbate la o masina pot fi impartite in doua categorii: piese auto cu o durata de viata redusa si piese auto consumabile.

Exista un numar de piese auto care se strica cel mai repede, insa unele pot rezista mai mult, in functie de producator. Trebuie sa stii, totusi, ca nu exista autoturism fara nicio slabiciune si nici autovehicule carora nu va trebui sa le schimbi niciodata piesele auto, mai ales daca le cumperi second hand - mai devreme ori mai tarziu tot va trebui sa schimbi macar asa-numitele piese consumabile care trebuie inlocuite la un anumit numar de kilometri. 

Piesele auto care se strica cel mai repede 

Acest top poate suferi mici variatii, in functie de modelul masinii, insa, in mare, piesele auto care se strica cel mai repede sunt urmatoarele:

  • pivotii si bucsele - defectiunile la nivelul pivotilor sunt usor sesizabile, dat fiind faptul ca atunci cand cauciucul pivotul s-a uzat se aud zgomote la fiecare groapa “incasata”;
  • ambreiajul - ambreiajul este o piesa a carei functionare este pe baza de frictiune, motiv pentru care acesta se strica daca soferul tine mereu piciorul pe pedala de ambreiaj sau daca este folosit brusc (dupa numeroase plecari in tromba, de exemplu);
  • caseta de directie - sistemul de directie este puternic influentat de numarul si de forta socurilor pe care masina le sufera in circulatie, iar infrastructura de la noi din tara nu ne ajuta deloc in acest sens;
  • discurile si placutele de frana - in mod normal, acestea trebuie schimbate numai din cauza uzurii, insa durata de viata a acestor piese auto se scurteaza pe zi ce trece din cauza traficului haotic, a numeroaselor denivelari ale asfaltului si a baltilor formate in caz de precipitatii; acestea fac parte dintre consumabilele care trebuie inlocuite in mod periodic;
  • toba - in timp, orificiile tabei prin care ar trebui sa se surga apa rezultata in urma condensului se astupa, cauzand acumularea de apa; uneori, este suficenta curatarea tobei sau repararea fisurilor aparute la nivelul acesteia, alteori trebuie schimbata cu totul;
  • amortizoarele - acestea sunt responsabile de diminuarea socurilor suferite de masina la intampinarea unor obstacole de pe carosabil (gropi, linii de tramvai, calea ferata, guri de canal proeminente etc), motiv pentru care este recomandata reducerea vitezei inainte de intampinarea denivelarilor;
  • alternatorul - daca te intrebai ce componente ale motorului se strica cel mai des, alternatorul este una dintre ele; pot aparea defectiuni ale alternatorului atunci cand apa intra in contact cu aceasta piesa auto si ii scurtcircuiteaza contactele, asa incat alternatorul nu va mai putea produce suficient curent electric; o alta cauza posibila a deteriorarii acestuia este suprasolicitarea sa;
  • pompa de benzina - se poate defecta atunci cand se circula des cu rezervorul aproape gol, deoarece pompa de benzina trebuie sa fie racita de carburantul care trece prin ea, iar daca rezervorul este mai mereu aproape gol pompa nu se va putea raci corespunzator; o alta cauza a deteriorarii acesteia este lasarea rezervorului gol sau aproape gol pe timpul iernii, cand condensul din rezervor va ingheta si va provoca, astfel, defectiuni ale pompei; 
  • planetarele - se deterioreaza din cauza suprasolicitarii lor in executarea virajelor sau din cauza acumularii de praf si nisip in urma defectarii unui burduf; pentru protejarea acestora, este recomandat sa nu calci acceleratia atunci cand rotule nu sunt drepte;
  • electromotorul si componentele sale - electromotorul este compus din motorul electric, si un solenoid care pune la randul sau in miscare alte componente in momentul intoarcerii cheii in contact.

Speranta de viata a masinii, speranta de viata a motorului 

Dintre toate piesele auto enumerate pana acum, defectiunile electromotorului sunt cele mai costisitoare, insa adesea si cel mai usor de reperat, datorita zgomotelor anormale produse la pornirea motorului. 

Ce componente ale motorului se strica cel mai des? Raspunsul este simplu: cel mai des la un motor se strica solenoidul, acesta fiind o piesa de contact intre mai multe componente, iar uzura lui este inevitabila.

Pentru a prelungi speranta de viata a motorului este recomandat sa nu turezi motorul cand masina este oprita, sa eviti socurile mecanice, sa alimentezi cu tipul corespunzator de carburant, sa schimbi uleiul de motor regulat, sa eviti supraincalzirea motorului si asa mai departe.

Asadar, protejeaza-ti masina cat de bine poti, pentru a te putea folosi de ea pentru cat mai mult timp.

Comentarii

Suport Clienti

Consultantii AutoAtu va stau la dispozitie pentru identificarea pieselor potrivite!

Numar gratuit din orice retea!
Telverde: 0800 800 19
Tel :0758.236.237
Tel :021.444.77.11
Tel :021.444.77.88
: vanzari@autoatu.ro