Uleiul de Motor


Ulei motor

De cate feluri este Uleiul de motor? Ne-am pus des aceasta intrebare? Uleiul este unul dintre cele mai importante elemente ale unei masini, care este extrem de solicitat in fiecare actiune pe care o ai cu masina ta. Acesta este de fapt un lubrifiant, care are rolul de a unge partile motorului aflate in miscare si de a usura frecarea dintre acestea.

Importanta uleiului este mult mai mare, acesta reusind sa fie foarte util si in curatarea motorului, in izolarea acestuia, in combaterea ruginii, dar si in racirea motorului, atunci cand este cazul.

Uleiurile moderne sunt construite in asa fel incat sa isi faca treaba extrem de bine si sunt realizate in functie de fiecare tip de motor in parte, in asa fel incat sa ofere cel mai mare randament.

Cate feluri de ulei de motor exista?

Uleiul este clasificat in functie de doua criterii extrem de importante: vascozitatea si normele de alcatuire .

In ceea ce priveste alcatuirea, uleiul de motor poate sa fie mineral, semi sintetic si sintetic.

·         Uleiul mineral. Este alcatuit din substante alcaline din petrol. Este cel mai putin modificat, insa este si cel mai putin apreciat. La fabricarea lui se folosesc mai putine incrediente si este cel mai ieftin ulei de motor de pe piata. Evident, este destul de putin recomandat, mai ales in cazul masinilor de ultima generatie;

·         Uleiul sintetic. Fabricat in laborator, uleiul sintetic indeplineste toate conditiile pe care le poate cere un motor de la un astfel de element. Compozitia sa este formata doar din substante chimice sintetizate, ceea ce ii da si o flexibilitate mare si posibilitatea de a fi construit in functie de masina pentru care este dedicat. Desi este cel mai scump este si cel mai apreciat;

·         Uleiul semi-sintetic. Este o combinatie intre cele doua tipuri de uleiuri prezentate mai sus. Acesta prezinta ulei mineral si maxim 30 % ulei sintetic, fiind o varianta de compromis, in cazul in care nu ai suficienti bani pentru un ulei sintetic.

In ceea ce priveste vascozitatea, uleiurile sunt de doua feluri: single grade si multi grade.

·         Uleiurile Single grade. Sunt rare si sunt folosite doar in cazurile in care motorul functioneaza doar la o anumita temperatura.Acest tip de uleiuri este folosit in zonele unde tot timpul este sezon cald sau in zonele in care tot timpul este sezon rece. Uleiul single grade are 11 indici de vascozitate: 0W, 5W, 10W. 15W. 20W. 25W, 20, 30 , 40 50 si 60 si acestia difera in functie de temperatura si de sezon. Indicii cu W sunt dedicati sezonului rece sau de iarna, in timp ce aceia fara sunt dedicati sezonului cald.

Uleiurile multi grade.Sunt uleiurile folosite in tara noastra si in tari cu climat temperat, deoarece ofera o plaja de temperatura foarte mare, in asa fel incat sa poata fi folosite in mai multe anotimpuri. Uleiurile multi grade au adaugati aditivi care sa permita o vascozitate mica cand temperaturile sunt foarte mari si o vascozitate mare la temperaturi mici. Acest tip de uleiuri are notatii care combina cate doi indici ai uleiului single grade si care prezinta limita de jos si limita de sus a temperaturii la care functioneaza cel mai bine.

Comentarii

Suport Clienti

Consultantii AutoAtu va stau la dispozitie pentru identificarea pieselor potrivite!

Numar gratuit din orice retea!
Telverde: 0800 800 19
Tel :0758.236.237
Tel :021.444.77.11
Tel :021.444.77.88
: vanzari@autoatu.ro